Nieuws

7 dec., Vrijwilligers bedankt!

Papendrechtse vrijwilligers bedankt, jullie zijn om in te lijsten!

Op 7 december is het nationale vrijwilligersdag, een mooie gelegenheid om álle vrijwilligers te bedanken voor hun bijdrage aan de samenleving!

De Papendrechtse vrijwilligers organisaties hebben dit jaar Anita Boogaard, Marijke Daamen en Leo Quist genomineerd als ambassadeur van het vrijwilligerswerk in Papendrecht. Zij sieren de bedankposter, die deze week in Papendrecht te zien is.

 “Vrijwilligerswerk is heel dankbaar werk en leuk lees meer

Hulp bij Thuisadministratie (HBT)

Steeds meer mensen weten zich geen raad meer met de hedendaagse papierwinkel en ingewikkelde formulieren. Ook inzicht krijgen in de persoonlijke financiën is lastig. Wat zijn uw inkomsten en wat zijn uw uitgaven? Het kan nog lastiger worden door bijvoorbeeld het verlies van een partner, werkloosheid, ziekte, huiselijke problemen of de stress van oplopende schulden.
Als u niet terug kan vallen op hulp van iemand uit de directe omgeving kunt u een beroep doen op de HBT.

Wat is HBT?

Sterk Papendrecht biedt ondersteuning aan iedereen die behoefte heeft aan iemand die helpt bij het scheppen van orde in de administratieve financiële chaos. Dit project heet Hulp bij thuisadministratie.
Er komt een vaste vrijwilliger bij u langs en die gaat u helpen bij het op orde brengen en houden van uw financiële administratie. Als u start met de HBT ontvangt u van ons een map, zodat u uw financiële administratie makkelijk kunt bijhouden.

Wie zijn onze vrijwilligers?
De vrijwilligers van de HBT beschikken over gedegen kennis van financiële zaken. Zij hebben allemaal een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).
De vrijwilligers werken onder verantwoordelijkheid van een van onze cliëntondersteuners.

Hoe werkt het?
Iedere inwoner van Papendrecht van 18 jaar of ouder kan zich aanmelden bij Sterk Papendrecht. De coördinator heeft een intakegesprek. In dat gesprek komt aan de orde bij welke zaken u hulp  nodig heeft, of er schulden zijn en of de ondersteuning kortdurend of langdurend moet zijn.
Wij vragen alle cliënten om een overeenkomst te tekenen met daarin de spelregels voor de HBT.
In een vervolggesprek maakt u kennis met de vrijwilliger die u gaat ondersteunen. U maakt zelf afspraken met de vrijwilliger over hoe vaak de ondersteuning gewenst is en waar u wilt afspreken, thuis of bij ons op kantoor.

Belangrijk om te weten!
U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor uw administratie, financiën en betalingen.
De vrijwilliger van de Thuisadministratie verstrekt geen financiële middelen en beschikt niet over uw pas(sen) of financiën.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden of de kosten, neem dan vrijblijvend contact met ons op contactformulier.

Agenda